EnglishDanish

Nemme kikærtemuffins

Denne opskrift er utrolig nem og jeg er selv ret forbløffet over hvor godt isse mad muffins smager. 

Det er lidt en blanding mellem en gratin og en æggekage uden æg men så med kikærter i stedet for. Derfor mætter de en del og jeg vil særligt anbefale dem som snack på madpakken eller som mellemmåltid. 

44C58938-D435-4013-9EF2-D9A18E964AA5

Jeg lavede disse muffins til et yin yoga event, kaldet Master Class, for yin yogalærere i København. 

Flere af deltagerne har skrevet til mig efterfølgende at de var helt vilde med smag og konsistens. 

AuthorAnemoneCategory, , , , DifficultyBeginner

Yields14 Servings
Prep Time15 minsCook Time20 minsTotal Time35 mins

 2 ½ cups kikærtemel
 3 cups Koldt vand
 3 tbsp Olivenolie
 2 tbsp Himalaya salt
 2 tbsp krydderi efter eget ønske jeg brugte fx rosmarin
 2 tsp sort peber
 24 Små øko svampe
 ½ bundt bredbladet persille
 1 lille bundt spinatblade

Fremgangsmåde
1

Tænd ovnen på 260 grader og klargør 14 muffins forme.

Imens hakkes persille og spinat i små stykker.

2

Pisk alle ingredienserne sammen i en skål med elpisker. - Et lille fif er at komme melet i en si og drysse det i så ikke der kommer klumper i dejen.

Klargør muffins til ovnen
3

Dernæst kommer du blandingen i formene, sørg for der er 1/2 cm op til kanten.
Så kommer du svampe, persille og spinat ned i. Jeg kom to svampe i hver sammen med ca. en tsk persille og en en tsk spinat. Her kan du anrette grøntsagerne så det ser pænt ud.

Afbagning
4

Bag muffinsne i ovenen i 16 min. Hvis de ikke er helt færdige sluk da ovnen, sæt lågen på klem og lad dem stå i eftervarmen.

Tilsidst køles muffinsne på en rist så de kan trække sig sammen inden servering.

Server dem som tilbehør til aftensmadden eller tag dem med på madpakken som en to-go snack.

Ingredients

 2 ½ cups kikærtemel
 3 cups Koldt vand
 3 tbsp Olivenolie
 2 tbsp Himalaya salt
 2 tbsp krydderi efter eget ønske jeg brugte fx rosmarin
 2 tsp sort peber
 24 Små øko svampe
 ½ bundt bredbladet persille
 1 lille bundt spinatblade

Directions

Fremgangsmåde
1

Tænd ovnen på 260 grader og klargør 14 muffins forme.

Imens hakkes persille og spinat i små stykker.

2

Pisk alle ingredienserne sammen i en skål med elpisker. - Et lille fif er at komme melet i en si og drysse det i så ikke der kommer klumper i dejen.

Klargør muffins til ovnen
3

Dernæst kommer du blandingen i formene, sørg for der er 1/2 cm op til kanten.
Så kommer du svampe, persille og spinat ned i. Jeg kom to svampe i hver sammen med ca. en tsk persille og en en tsk spinat. Her kan du anrette grøntsagerne så det ser pænt ud.

Afbagning
4

Bag muffinsne i ovenen i 16 min. Hvis de ikke er helt færdige sluk da ovnen, sæt lågen på klem og lad dem stå i eftervarmen.

Tilsidst køles muffinsne på en rist så de kan trække sig sammen inden servering.

Server dem som tilbehør til aftensmadden eller tag dem med på madpakken som en to-go snack.

Nemme kikærtemuffins

Leave a Comment